Iron Dogs

Zamyšlení nad rokem 2018

.

Tak je další sezona za námi. Co se počasí týká, byla horké a suché, takže relativně dobré, i když já vysoké letní teploty moc nemusím. První akcí byla "mopeďácká" Novoroční jízda v Žebráce. Kromě mopedů, zde byl k vidění i moc hezky zrenovovaný motocykl JAWA 175. O Velikonocích byla v Žebráce další mopeďácká akce. Ze zajímavostí byl nepřehlédnutelný Stadion S23. To je velmi vzácný stroj. Byl vyráběn pouze na export a v tuzemsku jsou vlastně k vidění jen ty, které se z ciziny vrátily jako reklamace, a už zde zůstaly. To bylo pár kusů. Většina nyní zde viděných jsou repliky. V dubnu jsme se tradičně zúčastnili jako diváci nebo jezdci přejezdu české RT66 z Příbrami do Milína - nejkratší to RT66 na světě. Hned na začátku května jsme se podívali na Okruh českobrodský, což je výstava a závod veteránů. K vidění byly některé opravdové rarity, například obytný přívěs za Velorex 350. Mně osobně nejvíc zaujal nádherně renovovaný automobil Hudson, z roku přibližně 1917. Hned další týden se konala opět v Žebráce spanilá jízda a sraz mopedů. Je to jedna z největších akcí tohoto druhu v republice. Zúčastnilo se více než 400 strojů. Květen byl na akce bohatý. Poslední víkend v tomto měsíci se konal dvanáctý společný sraz Iron Dogs a Motorkářů přes 60 let. Tentokrát na Nové Živohošti v poměrně luxusně vybaveném kempu. Jako cíl společné jízdy byla zvolena továrna Jawy v Brodcích. Zde pro nás byla připravena ukázka současně vyráběných motocyklů, včetně možnosti vyzkoušet si je zkušební jízdou. Návštěvy veteránských akcí jsme rozšířili o další. Byla to rallye z Kladna do Hořovice. Vozidla byla k vidění některá zajímavá. Jen nás vždycky trošku mrzí, jak jinak hezkého vetrána někdo umí pokazit. Například policejní Citroen z třicátých let plastovými sirénami a kabriolet z dvacátých let šrouby na "křížák" v rámu předního okna. Zcela nová byla naše učast na akci "Kolama dolů", pořádané dopravní policií ČR. Jednalo se o společnou vyjížďku s příslušníky policejní motojednotky. Ukázalo se, že policejní motorkáři jsou vlastně úplně normální motorkáři. Jen by rádi, aby se počet nehod zaviněných motorkáři snížil. Na přelomu července a srpna jsme opět asistovali společnou jízdu veteránů Fiat na jejich akci F.L.U.S. Jelo se do Muzea socialistických vozů ve Strnadicích. V polovině srpna jsme byli na minisetkání u našeho člena, kamaráda a veteránisty Pedra51. Ve druhé polovině srpna jsme shlédli Muzeum protivzdušné obrany Bunkr Drnov. Z tohoto místa byla v minulém režimu řízena protivzdušná obrna našeho státu. Na začátku září opět tradiční akce: výstava a závod veteránů Tachlovický trojúhelník. Na konci září jsme byli na jedné velmi smutné akci. Byl to pohřeb našeho kamaráda Vládi Kasla, kterého na motorce zabila řidička vozu, která mu nedala přednost. Hned druhý den byla akce veselejší, a to Posvícenské setkání v Českém Brodě. Poslední akcí minulého roku byla Vzpomínková jízda v Žebráce. V dřívějších letech bylo zvykem ukončovat sezonu setkáním na prasečích hodech ve Zduchovicích. Tuto akci však pořadatel zrušil. Vzhledem k její klesající úrovni, a naopak zvyšujícím se cenám, se ani nedivíme. Počet návštěvníků byl rok od roku menší. Sezona roku 2019 byla opět zahájena v Žebráce Novoroční jízdou. Počasí bylo poměrně příznivé. Další zatím, i termínově jasnou akcí, bude i v tomto roce přejezd české RT66. Dále je jasné, že letos nebude společný sraz Iron Dogs a Motorkářů nad 60 let. Srazů Iron Dogs jsem uspořádal 12, z toho společných 10. To mi přijde jako počet dostatečný. Rád přenechám aktivitu někomu jinému a budu se zúčastňovat jako divák. Již jsme opět dohodnuti s "Fiaťáky", kteří si svůj sraz bez naší přítomnosti prý neumí představit, z čehož máme radost. Dalším letošním akcím necháme volný průběh. Budou uváděny na webu "jak je život přinese". Závěrem bych všem našim členům a příznivcům popřál hodně zdraví, štěstí a mnoho pohodových kilometrů v roce 2019.

Miloš