Yuki Darker 250
Darker byl zakoupen jako nový v únoru 2007. Před
ním jsem měl také čínskou motorku Chulan Tiger 125. Ta byla koupena s najetými
2500km jako předváděcí. Zpočátku jsem byl velmi zklamán technickým zpracováním
Darkera. Pořád jsem ho srovnával s Tigerem. To bylo možná chyba, protože Tiger
byl zřejmě jako předváděcí motorka v době, když jsem ho koupil už "vychytaný".
Dílem svépomocí a dílem na garanční opravě se povedlo dosáhnout stavu, jaký je
popsán v závadách a jejich odstranění.
Co se týká jizdních vlastností, je to pohodová motorka. Motor je pružný, má
dostatečný kroutící moment a s mými 93kg celkem nemá starosti. Trochu slabší je
zadní brzda. Řazení je docela přesné, trochu je problém s "hledáním neutrálu".
Možná je to otázka zvyku. Startuje dobře, ihned po startu se udrží v chodu zcela
bez sytiče. Spotřeba se pohybuje tak mezi 2,5 - 3 l/100km. Zatím má najeto asi
2400km.
Yuki Darker 250 - závady
25 km - při jízdě rovně nejsou
řidítka rovně
- na
tlumičích výfuků nalezeny zřejmě dodatečné svary, obroušené nenachromované
100 km - při zastavení motoru "engine
stopem" na řídítkách se spálila hlavní pojistka, při její výměně se rozpadlo
pojistkové pouzdro
vyřešeno výměnou pojistkového pouzdra za jiný typ
-
při hledání příčiny spálení pojistky nalezeny prodřené a spálené vodiče levého
zadního blinkru
vyřešeno zaiozolováním
-
při výměně pojistkového pouzdra nalezen uvolněný tenký černý vodič od - pólu
baterie
vyřešeno připájením vodiče na očko
-
při zkoušce funkce elektriky motocykl nastartován. Z přívodní hadice od
benzínového kohoutu u palivového čerpadla začal
kapat benzín.
-
drátěná spona hadice příliš měkká a nefunkční
vyřešeno výměnou za sroubem stahovanou sponou
120 km - ztracen jeden ze šroubů
držících přední blatník na vidlici
vyřešeno v servisu při garanční prohlídce
- při montáži padacího rámu bylo zjištěno, že jeden ze šroubů držících
stupačku a motor byl do závitu nasazen nakřivo
a dotažen přes závit, takže došlo k poškození závitu ránu
vyřešeno přeříznutím závitu na větší a výměnou šroubu
-
dále zjištěna vada (bublina) v odlitku hlavy řízení (brejle), která ohrožuje
jeho pevnost
170 km - zdracen jeden z Imbus šroubů
držících pravý boční kryt motoru
vyřešeno v servisu při objednání garanční prohlídky
480 km - přepínač světel přestal mít
definovanou polohu. Poloha rozsvícení se musí hledat
vyřešeno v servisu při garanční prohlídce
- pružina bočního stojanu "se potkává" s gumovou krytkou kloubu řadičky
vyřešeno v servisu při garanční prohlídce
640 km - za jízdy rozhodilo nastavení
volnoběhu
nastaveno v servisu, po zahřátí jízdou (asi 40km) se závada projevila znovu
1006 km - za jízdy začala nádrž bouchat o rám. Zjištěn ztracený jeden ze silenbloků, na který je nádrž navěšena
1026 km - v servise zjistili, že motor
saje falešný vzduch přes netěsnost mezi karburátorem a přírubou sání do válců
(povolená
a trochu sesmeknutá spona). Sponu nastavili tam, co má být a dotáhli. Volnoběh
pak bylo možno nastavit a je v pořádku.
Silenblok nádrže objednaný před 5 dny nedorazil.
1220 km - na spodním tlumiči výfuku zjištěno nekvalitní pochromování, které bude postupem času reznout
1480 km - po mohutném mailovnání s
"Pyramidou" bylo nutno tam zajet a oni silenblok doplnili na počkání. Nekvalitní
chromování
bylo nakonec něco přiškvařeného
2000 km - silenbloky nádrže vržou a nádrž
mi na nich přijde volná
mezi úchyty silenbloků na nádrži a silenbloky vloženy proužky gumy (možna
by silenbloky měly mí trošku větší průměr)