Zkušenosti s Yuki Darker 250 po 5000 km
Po úvodních problémech a jejich vyřešení
tak, jak bylo popsáno, nastalo období „pouhého ježdění“. Nepřijemná závada se
vyskytla pouze jedna a to sesmeknutý konektor z jedné ze zapalovacích cívek. To
se několikrát opakovalo, komentováno dotazy typu: „A na kolik válců dneska
pojedeš?“ Ono to tedy na jeden válec jede, ale v kopcích to opravdu není ono.
Konektory jsou z materiálu který nepruží a časem se uvolňují. Při garanční
prohlídce mi servis vyměnil konektory za české. Problém je zřejmě „sytémový“,
protože to samé dělali i u druhého Darkera který zrovna shodou okolností byl na
garančce současně s mým. Dál mi servisní technik sdělil, že YUKI vyhlásila
dílenskou akci, při níž je bezplatně měněno magneto, protože zjistili že má
výrobní vadu. Docela mně to potěšilo. Že se vyskytne výrobní vada se stane.
Stává se to i renomovaným firmám, ale to, že YUKI problém takto řeší svědčí o
tom, že firma si zřejmě zákazníků docela váží.
Mnou prováděná údržba během dalších najetých kilometrů byla
následující:
- 1x napnutí řetězu
- očištění a mazání řetězu zhruba každých 1000km
- namazání spojkového bovdenu (spojka šla velmi ztuha)
- silenbloky zadních tlumičů vrzaly – natřeno glycerinem a
namazáno grafitem
- upadnul držák SPZ. Ten držák je naprostá konstrukční prohra
čínského kon-
struktéra. Poměrně masivní plechový svařenec drží na tenkém
plíšku, který je
ještě ke všemu ohnut hned za svarem. To se prostě uklepat
muselo. Udělal sem
držák z kousku antikorového plechu a ten bude věčný.
Toť vše. Vrzalo ještě uložení zadní vidlice. To opravili v servisu při garančce.
Dále vyměnili levé zrcátko, protože bylo volnější a někdy nedrželo nastavení.
Žádnou další závadu sem nenašel a nic nenašel ani mechanik v servisu. Provedl
tedy předepsané servisní práce po 5000km.
Co se týče zkušeností s jízdou, jsem celkem spokojen. Motor po
záběhu docela překvapuje. V letním počasí za studena startuje bez sytiče na
první pokus. Je li chladněji tak se sytičem také na první pokus. Okamžitě po
nastartování je možné sytič zcela vypnout a motor bez problémů drží chod. Před
jízdou ho nechávám krátce ohřát (2-3min). Pak nejsou žádné náznaky že by se
dusil, kašlal a podobně. Dalším překvapením jsou pneumatiky. Jezdil sem v
dešti, po silně zablácené silnici, po mokrých kostkách chvilinku po tom co
začalo pršet. Při rozumné jízdě pneumatiky prostě drží naprosto bez problémů.
Trochu práce dalo vymyslet nastavení zadních tlumičů. I když jsou i v základním
nastavení poměrně tvrdé, někdy v zatáčkách na nerovné silnici motorka nedržela
zvolenou stopu. „Přitvrdil“ sem a bylo to moc. Zadek naklepaný jak řízek.
Nakonec úplně stačilo zvětšit tvrdost o jeden stupeň proti základu a je to.
Samozřejmě to bude individuální podle váhy, ale žádný drobeček nejsem.
Sedadlo je pohodlné, řidítka se dají držet dlouho aniž by tělo protestovalo.
Trochu problém činí za deště přední blatník. Je malinký a krátký. Moc nekryje a
tak při jízdě v dešti sem měl asi po 10min plné boty vody. Ony totiž moje kožené
kalhoty nepromokavě ošetřené nachytají vodu od předního kola a ta pak ideálně
stéká do bot. Myslím ale že podobný problém musel být na Viragu, jehož kopií
Darker je. Při troše trpělivosti se mi daří dostat kalhoty přes boty a je po
problému.
Pro mne z uvedeného vyplývá, že když se vychytají úvodní problémy tak by snad
měl být pokoj.