Zazimování
Už i já se obávám, že přichází ten smutný okamžik zimního odstavení motorky. Pro ty kteří s tím nemají zkušenosti uvádím v několika bodech, jak to dělám já. Co se týká prostoru na zimní odstávku, já mám k dispozici pouze plechovou garáž. Ti šťastnější z nás, kteří mají dokonalejší prostředí pro „hybernaci“, případně ti nejšťastnější, kteří mohou motorku postavit do obýváku nebo ložnice, mohou některé body podle vlastního uvážení vypustit.
- dokonalé umytí motorky vlažnou vodou s autošampónem a pořádné opláchnutí. Pak nechat oschnout. Když to jde tak se s ní projedu, aby oschla na vzduchu. Před tím ještě doplním nádrž a dám do ní stabilizátor
- promazání drobných kloubů (stupačky, páčky, převody brzd) případně lanovodů a řetězu
- u motorek které nemají hlavní stojan a budou stát na kolech přehustit pneumatiky. Pokud je to možné, je lepši motorku podložit tak aby kola nestála na zemi. Když to nejde je dobré přes odstávku s motorkou pohnout tak, aby pak stála na jiných místech pneumatik než před tím a tím bylo zabráněno vzniku plošek
- nastříkal a rozetřít vhodný konzervační prostředek, který konzervuje všechno (chrom, lak, gumu, kůži). Co používám já, jsem tu už někde psal
- vyjmout baterku a dát jí do tepla. Já jí nechávám v motorce ale minimálně 1x měsíčně ji dobíjím
- pokud má motorka vodní chlazení kapalinu nevypouštět, ale vyzkoušet její nemrznoucí schopnosti (třeba dát vzorek do mrazáku) a v případě potřeby doplnit složku proti zamrznutí
- přikrýt miláčka (myslím ten stroj) prodyšnou plachtou, která jí bude chránit proti prachu
- někde se ještě píše, že se mají vyšroubovat svíčky, do válců dát trochu oleje, protočit motor, našroubovat svíčky zpět a ucpat zátkou výfuky aby se do motoru nedostala vlhkost. Já to nedělám, asi proto, že sem lenoch
- těšit se na jaro
Jak potom na jaře provést exhumaci a oživení stroje napíšu až to bude aktuální. Věřte, že bych byl moc rád, aby to bylo za co nekratší dobu.
Miloš